O przedszkolu
Uroczyste otwarcie
Dnia 25.05.2015r. odbyła się uroczystość z okazji otwarcia naszego nowego przedszkola przy ul. Św. Wawrzyńca 49. Tego dnia, ten wspaniały obiekt został oficjalnie oddany do użytku.
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 24 w Zabrzu mając na uwadze działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, zapewnia dzieciom:
- wszechstronny rozwój dziecka tworząc radosny klimat zabawy i nauki.
- nowoczesne metody nauczania i wychowania, otaczając opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymując dobry kontakt z ich rodzicami.
- rozwój cech osobowości dziecka zgodnie z przyjętym przez dom rodzinny i przedszkole – wzorcem zachowań etyczno – moralnych.
- możliwości osiągnięcia poziomu wiedzy i umiejętności koniecznych do uzyskania dojrzałości szkolnej.
- poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego.
- kadrę dydaktyczną systematycznie podnoszącą kwalifikacje w różnych formach zewnętrznego i wewnętrznego doskonalenia zawodowego oraz poprzez samokształcenie.
- systematyczne modernizowanie bazy przedszkola zgodnie z wymogami prawa.
Budynek przedszkola
Budynek przedszkola mieści osiem sal przedszkolnych z pełnym węzłem sanitarnym. Pomieszczenia administracyjne i gospodarcze, a także pracownie salę muzyczną, kulinarno – plastyczną, gimnastyczną i teatralna ze scena i garderobą. Każda sala posiada szatnie w odpowiednim dla siebie kolorze. Sale wyposażone są w odpowiednie do wieku zabawki i pomoce dydaktyczne, a także odpowiednio umeblowane. Sale maluchów zaopatrzone są w leżaki. W sali teatralnej znajduje się projektor multimedialny, a w jednej z sal zainstalowana jest tablica multimedialna. Place zabaw są podzielone na plac zabaw dla dzieci młodszych i starszych wyposażone w odpowiednie do wieku sprzęty.
Codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowoczesne metody pracy:
- gry edukacyjne
- tablicę multimedialną
- metodykę nauczania matematyki wg E. Gruszczk – Kolczyńskiej, E. Zielińskiej,
- Klucz do uczenia się
Nasza misja
Wspomagamy i ukierunkowujemy rozwój dziecka zgodnie z jego indywidualnymi możliwościami rozwojowymi
– Uczymy dziecko radzenia sobie z własnymi emocjami oraz rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu
– Stwarzamy dziecku możliwości odnajdywania swego miejsca w grupie rówieśniczej poprzez tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności